arrow_drop_up arrow_drop_down
12 oktober 2020 

Waarom is het belangrijk dat jouw medewerkers werkgeluk ervaren?

Waarom is het belangrijk dat jouw medewerkers werkgeluk ervaren?

Het hebben van werkgeluk was voor veel Nederlanders lange tijd geen uitgangspunt: “Werk is alleen een middel om brood op de plank te krijgen”. Tegenwoordig is het echter een steeds belangrijker onderwerp in ondernemingen en staat het bovenaan de aandacht lijst bij veel HR-medewerkers. Maar wat is werkgeluk eigenlijk? Werkgeluk is werk waar je voldoening uit haalt, energie van krijgt en een positieve bijdrage levert aan jouw leven. Het is dus meer dan alleen plezier in je werk.

Werkgeluk

Nederland is succesvol in werkgeluk, gemiddeld geven Nederlanders hun werkgeluk namelijk een 7,2. Ook bij Sparreo is hier veel aandacht voor. Alleen waarom is werkgeluk zo belangrijk? Wij hebben het voor je op een rijtje gezet!

Gelukkige medewerkers zetten betere resultaten neer

Gelukkige medewerkers blijken op alle vlakken betere resultaten neer te zetten, geluk en productiviteit gaan hand in hand. Daarnaast zijn deze medewerkers meer gedreven, meer oplossingsgericht, creatiever en zijn eerder bereid om taken naast hun functiebeschrijving aan te gaan. Eveneens kosten ongelukkige werknemers, ondernemers handen vol geld. Ongelukkige medewerkers zijn namelijk vaker ziek en kunnen slechter omgaan met het herstellen van de werkbelasting.

Medewerkers blijven langer in je onderneming

Om medewerkers op een positieve manier aan je onderneming te binden, is het belangrijk dat ze het naar hun zin hebben. Daarnaast vinden steeds meer medewerkers werkgeluk belangrijker dan een hoog salaris. Hierdoor helpt een gelukkige werkvloer bij het aannemen van nieuwe werknemers (en talenten). Medewerkers zijn het meest kostbare bezit binnen een onderneming, zorg dus goed voor ze!

Gelukkige medewerkers zorgen voor gelukkige klanten

Gelukkige medewerkers zijn enthousiaste ambassadeurs voor je onderneming. Daarnaast zijn gelukkige medewerkers klantvriendelijker en zorgen ze voor een hogere kwaliteit van dienstverlening, en dat is terug te zien in de klanttevredenheid. Een hogere klanttevredenheid kan daaropvolgend weer leiden tot meer loyale klanten en meer mond-tot-mondreclame, wat een snellere groei van je onderneming tot gevolg heeft.

Werkgeluk is één van de drie belangrijkste factoren voor levensgeluk, dat is niet zo gek als je beseft dat we één derde van onze tijd besteden aan werk. Daarnaast kan het je onderneming maken of breken en zorgen gelukkige werknemers voor minder ziekteverzuim, wat ook goed is voor de algehele zorgkosten in Nederland. Het verbeteren van werkgeluk is dus goed voor individuele medewerkers, ondernemingen én de maatschappij als geheel!

12 oktober 2020 

Waarom is het belangrijk dat jouw medewerkers werkgeluk ervaren?

Waarom is het belangrijk dat jouw medewerkers werkgeluk ervaren?

Het hebben van werkgeluk was voor veel Nederlanders lange tijd geen uitgangspunt: “Werk is alleen een middel om brood op de plank te krijgen”. Tegenwoordig is het echter een steeds belangrijker onderwerp in ondernemingen en staat het bovenaan de aandacht lijst bij veel HR-medewerkers. Maar wat is werkgeluk eigenlijk? Werkgeluk is werk waar je voldoening uit haalt, energie van krijgt en een positieve bijdrage levert aan jouw leven. Het is dus meer dan alleen plezier in je werk.

Werkgeluk

Nederland is succesvol in werkgeluk, gemiddeld geven Nederlanders hun werkgeluk namelijk een 7,2. Ook bij Sparreo is hier veel aandacht voor. Alleen waarom is werkgeluk zo belangrijk? Wij hebben het voor je op een rijtje gezet!

Gelukkige medewerkers zetten betere resultaten neer

Gelukkige medewerkers blijken op alle vlakken betere resultaten neer te zetten, geluk en productiviteit gaan hand in hand. Daarnaast zijn deze medewerkers meer gedreven, meer oplossingsgericht, creatiever en zijn eerder bereid om taken naast hun functiebeschrijving aan te gaan. Eveneens kosten ongelukkige werknemers, ondernemers handen vol geld. Ongelukkige medewerkers zijn namelijk vaker ziek en kunnen slechter omgaan met het herstellen van de werkbelasting.

Medewerkers blijven langer in je onderneming

Om medewerkers op een positieve manier aan je onderneming te binden, is het belangrijk dat ze het naar hun zin hebben. Daarnaast vinden steeds meer medewerkers werkgeluk belangrijker dan een hoog salaris. Hierdoor helpt een gelukkige werkvloer bij het aannemen van nieuwe werknemers (en talenten). Medewerkers zijn het meest kostbare bezit binnen een onderneming, zorg dus goed voor ze!

Gelukkige medewerkers zorgen voor gelukkige klanten

Gelukkige medewerkers zijn enthousiaste ambassadeurs voor je onderneming. Daarnaast zijn gelukkige medewerkers klantvriendelijker en zorgen ze voor een hogere kwaliteit van dienstverlening, en dat is terug te zien in de klanttevredenheid. Een hogere klanttevredenheid kan daaropvolgend weer leiden tot meer loyale klanten en meer mond-tot-mondreclame, wat een snellere groei van je onderneming tot gevolg heeft.

Werkgeluk is één van de drie belangrijkste factoren voor levensgeluk, dat is niet zo gek als je beseft dat we één derde van onze tijd besteden aan werk. Daarnaast kan het je onderneming maken of breken en zorgen gelukkige werknemers voor minder ziekteverzuim, wat ook goed is voor de algehele zorgkosten in Nederland. Het verbeteren van werkgeluk is dus goed voor individuele medewerkers, ondernemingen én de maatschappij als geheel!