arrow_drop_up arrow_drop_down
24 juni 2020 

Maak het verschil online

Heb jij een mooie website, maar haal je hier nauwelijks klanten uit?
In deze blog leggen wij jou uit hoe jij ervoor zorgt dat je website jouw verkoopmaatje wordt, 24/7. Vele ondernemers lopen namelijk tegen dit probleem aan. Ze geven veel geld uit aan een gelikte website, of ploeteren maandenlang om er zelf één te ontwerpen. En dan is je website af. Laat de verkoop maar beginnen zou je denken. Helaas komt het nog veel te vaak voor dat de website totaal niet rendeert. Waar ligt dat dan aan?

• De website ziet er mooi en overzichtelijk uit, maar wordt nauwelijks gevonden in Google.
• Er staat teveel informatie op waardoor de bezoeker door de bomen het bos niet meer ziet.
• De website is niet ingericht om de contactgegevens van de bezoekers te achterhalen.
• De website heeft meerdere doelen waardoor er zoveel triggers opstaan dat de bezoeker snel is afgeleid, geen keuze kan maken en daardoor niet tot actie overgaat.

Ecommerce

Hieronder concrete tips die ervoor zorgen dat jouw website wel gaat converteren. Dat jij leads binnen haalt met jouw website.

Tip 1: Zorg dat jouw bezoeker zich aangesproken voelt. Wat hierbij het beste werkt, is om te praten in problemen. Klanten zijn niet geïnteresseerd in jouw product of dienst. Zij willen gewoon geholpen worden met hun probleem. En jij biedt daarvoor de oplossing, dus benoem dat! Durf de problemen te benoemen, ben specifiek en zorg dat de bezoeker zich aangesproken voelt.

Tip 2: Een andere grote fout die veel ondernemers maken, is dat ze geen aandacht besteden aan zoekmachine optimalisatie. De afkorting SEO, staat voor ‘search engine optimization’. Dit zorgt ervoor dat jij bovenaan komt te staan in de zoekmachines. Gratis reclame! Check op www.seocitecheckup.com hoe goed jouw site hierop scoort. Hier nog 3 praktische tips, die jij meteen toe kan passen om hoger te scoren in Google:

  1. Maak een ‘Google Mijn Bedrijf’ aan en hou deze up-to-date. Post regelmatig een nieuwe foto en hou de openingstijden actueel. Google is de meest gebruikte zoekmachine en een account is geheel gratis.
  2. Verzamel zoveel mogelijk reviews van klanten. Zo ben jij beter online vindbaar en val je beter op tussen de andere resultaten. Ga altijd voor 5 sterren! Zodra je meer dan 50 Google reviews hebt wordt je hoger in de zoekresultaten weergegeven.
  3. Maak gebruik van slimme keywords. De ideale keywords hebben een hoog zoekvolume en een lage concurrentie. Op www.ubersuggest.com kun je precies zien welke keywords dit voor jouw business zijn.

Tip 3: Onze grootste tip is nog altijd om een gratis weggever aan te bieden. Door een weggever is het voor je bezoeker laagdrempelig om jouw producten of diensten vrijblijvend te ervaren. Zorg er dus voor dat jouw weggever echt goed is! Denk aan een e-book, training, sample, adviesgesprek of een proefrit. Dan zal de klant zien dat jij een autoriteit bent en dat jij kwaliteit in huis hebt.

Hierna is het veel makkelijker om deze klant te overtuigen om tot een aankoop over te gaan. Maak het voor de bezoeker makkelijk om deze weggever aan te vragen. Benoem in gebiedende wijs het gewenste gedrag. Denk bijvoorbeeld aan: “Ja, schrijf mij in!” in plaats van “,Hier kun jij je inschrijven”. Dit spoort aan tot actie. Je bezoeker laat gegevens achter om deze weggever te mogen ontvangen en daar zit voor jou de waarde!

Je hebt nu contactgegevens van mensen waarvan je zeker weet dat ze interesse hebben in jouw product/dienst. Je kunt hier opvolging aan geven door tijdens/bij de weggever de wow-ervaring te realiseren. Dat je veel meer waarde gratis weggeeft dan de klant had verwacht. Ook kun je deze klanten vervolgens enthousiasmeren door middel van emailmarketing, waarin je waardevolle tips en tricks stuurt om vervolgens een relevant betaald aanbod te doen.

Tip 4: Maak gebruik van sociaal bewijs. Mensen zijn kuddedieren en doen graag dingen die anderen ook doen. Dit zit nu eenmaal in de psychologie van de mens. Laat zien dat jouw product gewild is. Zo kun je bijvoorbeeld op je website zetten: ‘Ook een gratis adviesgesprek? Al 200 mensen gingen u voor!’ Als je dit kunt combineren met goede reviews op jouw website, dan heb je echt goud in handen!

Een ander psychologisch trucje is dat je klanten kleine toezeggingen laat doen. Wil jij dat de klant bij jou een afspraak maakt? Het is heel effectief om een ‘check de beschikbaarheid’ knop in te bouwen. Voor de klant een lage drempel om op deze knop te klikken om even te kijken, maar is hierdoor al een stapje dichterbij het boeken van jouw dienstverlening! Uit onderzoek blijkt dat je de bezoeker in kleine stapjes moet verleiden jouw “call to action” uit te voeren.

Tip 5: Zorg ervoor dat jouw website per pagina een heel duidelijk doel heeft en schrijf naar dit doel toe. Dit is cruciaal! Als jouw “call to action” het inschrijven voor een gratis strategiegesprek is, dan is het belangrijk dat je de pagina opbouwt om op die button te klikken. Door bovenstaande tips toe te passen realiseer je deze opbouw. Vertel het probleem, benoem jouw oplossing, geef sociaal bewijs en leg vervolgens uit wat de bezoeker voor waarde uit het gratis strategiegesprek haalt.

Zorg ervoor dat iedere pagina slechts één “call to action” heeft, want anders leidt het alleen maar af en bestaat de kans dat de bezoeker jouw pagina verlaat. Ook url’s naar jouw social media accounts zijn af te raden, omdat de klant daardoor je website verlaat en verder weg is van jouw “call to action”.

Wil jij persoonlijk advies over hoe jouw website makkelijk extra klanten oplevert? Plan een gratis strategiegesprek in en we helpen je graag op weg.

24 juni 2020 

Maak het verschil online

Heb jij een mooie website, maar haal je hier nauwelijks klanten uit?
In deze blog leggen wij jou uit hoe jij ervoor zorgt dat je website jouw verkoopmaatje wordt, 24/7. Vele ondernemers lopen namelijk tegen dit probleem aan. Ze geven veel geld uit aan een gelikte website, of ploeteren maandenlang om er zelf één te ontwerpen. En dan is je website af. Laat de verkoop maar beginnen zou je denken. Helaas komt het nog veel te vaak voor dat de website totaal niet rendeert. Waar ligt dat dan aan?

• De website ziet er mooi en overzichtelijk uit, maar wordt nauwelijks gevonden in Google.
• Er staat teveel informatie op waardoor de bezoeker door de bomen het bos niet meer ziet.
• De website is niet ingericht om de contactgegevens van de bezoekers te achterhalen.
• De website heeft meerdere doelen waardoor er zoveel triggers opstaan dat de bezoeker snel is afgeleid, geen keuze kan maken en daardoor niet tot actie overgaat.

Ecommerce

Hieronder concrete tips die ervoor zorgen dat jouw website wel gaat converteren. Dat jij leads binnen haalt met jouw website.

Tip 1: Zorg dat jouw bezoeker zich aangesproken voelt. Wat hierbij het beste werkt, is om te praten in problemen. Klanten zijn niet geïnteresseerd in jouw product of dienst. Zij willen gewoon geholpen worden met hun probleem. En jij biedt daarvoor de oplossing, dus benoem dat! Durf de problemen te benoemen, ben specifiek en zorg dat de bezoeker zich aangesproken voelt.

Tip 2: Een andere grote fout die veel ondernemers maken, is dat ze geen aandacht besteden aan zoekmachine optimalisatie. De afkorting SEO, staat voor ‘search engine optimization’. Dit zorgt ervoor dat jij bovenaan komt te staan in de zoekmachines. Gratis reclame! Check op www.seocitecheckup.com hoe goed jouw site hierop scoort. Hier nog 3 praktische tips, die jij meteen toe kan passen om hoger te scoren in Google:

  1. Maak een ‘Google Mijn Bedrijf’ aan en hou deze up-to-date. Post regelmatig een nieuwe foto en hou de openingstijden actueel. Google is de meest gebruikte zoekmachine en een account is geheel gratis.
  2. Verzamel zoveel mogelijk reviews van klanten. Zo ben jij beter online vindbaar en val je beter op tussen de andere resultaten. Ga altijd voor 5 sterren! Zodra je meer dan 50 Google reviews hebt wordt je hoger in de zoekresultaten weergegeven.
  3. Maak gebruik van slimme keywords. De ideale keywords hebben een hoog zoekvolume en een lage concurrentie. Op www.ubersuggest.com kun je precies zien welke keywords dit voor jouw business zijn.

Tip 3: Onze grootste tip is nog altijd om een gratis weggever aan te bieden. Door een weggever is het voor je bezoeker laagdrempelig om jouw producten of diensten vrijblijvend te ervaren. Zorg er dus voor dat jouw weggever echt goed is! Denk aan een e-book, training, sample, adviesgesprek of een proefrit. Dan zal de klant zien dat jij een autoriteit bent en dat jij kwaliteit in huis hebt.

Hierna is het veel makkelijker om deze klant te overtuigen om tot een aankoop over te gaan. Maak het voor de bezoeker makkelijk om deze weggever aan te vragen. Benoem in gebiedende wijs het gewenste gedrag. Denk bijvoorbeeld aan: “Ja, schrijf mij in!” in plaats van “,Hier kun jij je inschrijven”. Dit spoort aan tot actie. Je bezoeker laat gegevens achter om deze weggever te mogen ontvangen en daar zit voor jou de waarde!

Je hebt nu contactgegevens van mensen waarvan je zeker weet dat ze interesse hebben in jouw product/dienst. Je kunt hier opvolging aan geven door tijdens/bij de weggever de wow-ervaring te realiseren. Dat je veel meer waarde gratis weggeeft dan de klant had verwacht. Ook kun je deze klanten vervolgens enthousiasmeren door middel van emailmarketing, waarin je waardevolle tips en tricks stuurt om vervolgens een relevant betaald aanbod te doen.

Tip 4: Maak gebruik van sociaal bewijs. Mensen zijn kuddedieren en doen graag dingen die anderen ook doen. Dit zit nu eenmaal in de psychologie van de mens. Laat zien dat jouw product gewild is. Zo kun je bijvoorbeeld op je website zetten: ‘Ook een gratis adviesgesprek? Al 200 mensen gingen u voor!’ Als je dit kunt combineren met goede reviews op jouw website, dan heb je echt goud in handen!

Een ander psychologisch trucje is dat je klanten kleine toezeggingen laat doen. Wil jij dat de klant bij jou een afspraak maakt? Het is heel effectief om een ‘check de beschikbaarheid’ knop in te bouwen. Voor de klant een lage drempel om op deze knop te klikken om even te kijken, maar is hierdoor al een stapje dichterbij het boeken van jouw dienstverlening! Uit onderzoek blijkt dat je de bezoeker in kleine stapjes moet verleiden jouw “call to action” uit te voeren.

Tip 5: Zorg ervoor dat jouw website per pagina een heel duidelijk doel heeft en schrijf naar dit doel toe. Dit is cruciaal! Als jouw “call to action” het inschrijven voor een gratis strategiegesprek is, dan is het belangrijk dat je de pagina opbouwt om op die button te klikken. Door bovenstaande tips toe te passen realiseer je deze opbouw. Vertel het probleem, benoem jouw oplossing, geef sociaal bewijs en leg vervolgens uit wat de bezoeker voor waarde uit het gratis strategiegesprek haalt.

Zorg ervoor dat iedere pagina slechts één “call to action” heeft, want anders leidt het alleen maar af en bestaat de kans dat de bezoeker jouw pagina verlaat. Ook url’s naar jouw social media accounts zijn af te raden, omdat de klant daardoor je website verlaat en verder weg is van jouw “call to action”.

Wil jij persoonlijk advies over hoe jouw website makkelijk extra klanten oplevert? Plan een gratis strategiegesprek in en we helpen je graag op weg.