Case study
Hoe wij 238% groei behaalde met no budget marketing
Het verhaal:
Het probleem:
De oplossing:
Marketingspecialist Pedro van Helden is met Jaap aan de slag gegaan. Samen zijn ze tot de volgende acties gekomen:
Stap 1. Opstellen van de elevator pitch
Het opstellen van een elevatorpitch waarin duidelijk het onderscheidend vermogen van Jaap naar voren komt. Vervolgens heeft Jaap met deze pitch zijn netwerk benaderd. Door deze actie is Jaap met 9 nieuwe relaties in contact gekomen. Hieraan heeft hij 8 nieuwe klanten overgehouden.
Stap 2. Realiseren van een echte WOW-ervaring
Jaap is actief aan de slag gegaan om de WOW ervaring te realiseren. Dit heeft hij gedaan door zijn klanten oefeningen mee te geven om er thuis mee aan de slag te gaan. Deze oefeningen heeft hij zelf uitgevoerd, opgenomen en als video’s opgestuurd naar zijn klanten. Bij de volgende afspraak kreeg Jaap hier veel complimenten over. Alleen door het stellen van de simpele vraag: “Leuk om te horen, weet jij nog anderen voor wie mijn dienstverlening interessant kan zijn?” kreeg Jaap nog eens 21 nieuwe klanten aangedragen.
Stap 3. Digitaal platform
Als laatste heeft Jaap een klein platform ontwikkeld waar hij zijn video’s deelt voor niet klanten die ook klachten ervaren. Voor slechts €9,- per maand kun je daar onbeperkt gebruik van maken. Momenteel heeft Jaap hier 58 klanten op draaien.